ინტელის პორტფოლიო
სასწავლო თემის ავტორი
|
|||
სახელი და გვარი
|
მარიამ დონაძე
|
||
რაიონი
|
|||
სკოლა
|
N1საჯარო სკოლა
|
||
ქალაქი
|
ქ.ამბროლაური
|
||
თემის
მონახაზი
|
|||
თემის დასახელება
|
|||
ლიხს იქით და ლიხს აქეთ
|
|||
თემის შინაარსი
|
|||
საქართველოს
ისტორიული კუთხეების ღირშესანიშნაობების და რელიეფის საფუძვლიანად შესწავლის
მიზნით მოსწავლეები მოიძიებენ მასალას საქართველოს ისტორიული ძეგლების და
ღირშესანიშნაობების შესახებ,მოაწყობენ პრეზენტაციას მომავლის კლასში,დაგეგმავენ
ტურს მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო
კუთხეში, მოიპოვებენ ფოტო მასალას.შეაჯამებენ რა იცოდნენ და რა ისწავლეს,
მოაწყობენ პრეზენტაციას
|
|||
საგანი
|
|||
ისტორია
|
|||
დონე/კლასი
|
|||
V კლასი
|
|||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
|||
4 კვირა
|
|||
თემის საფუძვლები
|
|||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
|||
საზ.მეც.V-VI.22. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების
გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აჯგუფებს საქართველოს
სხვადასხვა მხარის (კუთხის) ხალხურ თქმულებებს, ლექსებსა და სიმღერებს;
·
აღწერს თავის მშობლიურ
კუთხეში მდებარე ხუროთმოძღვრულ ძეგლს (ძეგლებს);
·
აღწერს საქართველოში
მცხოვრები ეროვნებების საოჯახო თუ რელიგიურ დღესასწაულებს და ავლებს მათ შორის
პარალელებს;
ადარებს საქართველოს ისტორიული მხარეებისათვის დამახასიათებელ წეს-ჩვეულებებს
საზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა
და
გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამჟღავნებს რუკების ლეგენდის ცოდნას;
· ამოიცნობს
საქართველოს მოსაზღვრე ქვეყნებსა და მსხვილ
გეოგრაფიულ ობიექტებს;
· იყენებს
პოლიტიკურ რუკას/ატლასს და ამოიცნობს
საქართველოს მხარეებსა და სამხარეო
ცენტრებს;
·
რუკების დახმარებით განიხილავს საქართველოს საზღვრების ცვლილებას სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში;
· უჩვენებს
გზებს, რომლებითაც საქართველო
გარე სამყაროს უკავშირდება (მაგ. შავი
ზღვის საშუალებით);
· კოორდინატების
საშუალებით განსაზღვრავს და
მოიძიებს გეოგრაფიულ ობიექტებს რუკაზე;
·
არჩევს
და იყენებს საჭირო ინფორმაციას თემატური რუკებიდან.
·
(კულტურული მრავალფეროვნება).
·
საზ. მეც.V-VI. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას
ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა
საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
კითხულობს და იყენებს
გრაფიკებსა და ცხრილებში მოცემულ ინფორმაციას;
·
ადარებს სხვადასხვა საშუალებით გადმოცემულ ინფორმაციას რაიმე ნიშნით (მაგ. წლების, ან ფართობის მიხედვით);
·
ახდენს
სხვადასხვა საშუალებებიდან მოპოვებული ინფორმაციის
კლასიფიცირებას;
·
ერთი ტიპის საშუალებით მოცემულ ინფორმაციას აჯგუფებს ერთი ან ორი
ნიშნის მიხედვით;
·
ისტორიულ ან
გეოგრაფიულ ინფორმაციას წარმოადგენს
სხვადასხვა საშუალებით.
|
|||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
|||
·
აჯგუფებს საქართველოს
სხვადასხვა კუთხის ხალხურ
თქმულებებს, ლექსებსა და სიმღერებს;
·
აღწერს მშობლიურ კუთხეში მდებარე ხუროთმოძღვრულ ძეგლს
·
აღწერს საქართველოში
მცხოვრები ეროვნებების საოჯახო თუ რელიგიურ დღესასწაულებს და ავლებს მათ შორის
პარალელებს;
ადარებს
საქართველოს ისტორიული მხარეებისათვის
დამახასიათებელ წეს-ჩვეულებებს
· ამოიცნობს
საქართველოს მოსაზღვრე ქვეყნებსა და მსხვილ
გეოგრაფიულ ობიექტებს;
· იყენებს
პოლიტიკურ რუკას/ატლასს და ამოიცნობს
საქართველოს მხარეებსა და სამხარეო
ცენტრებს;
·
რუკების დახმარებით განიხილავს საქართველოს საზღვრების ცვლილებას სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში;
· უჩვენებს
გზებს, რომლებითაც საქართველო
გარე სამყაროს უკავშირდება
· კოორდინატების
საშუალებით განსაზღვრავს და
მოიძიებს გეოგრაფიულ ობიექტებს რუკაზე;
·
არჩევს
და იყენებს საჭირო ინფორმაციას თემატური რუკებიდან.
·
კითხულობს და იყენებს
გრაფიკებსა და ცხრილებში მოცემულ ინფორმაციას;
·
ადარებს სხვადასხვა საშუალებით გადმოცემულ ინფორმაციას რაიმე ნიშნით
·
ახდენს
სხვადასხვა საშუალებებიდან მოპოვებული
ინფორმაციის კლასიფიცირებას;
·
ერთი ტიპის საშუალებით მოცემულ ინფორმაციას აჯგუფებს ერთი ან ორი
ნიშნის მიხედვით;
ისტორიულ ან გეოგრაფიულ ინფორმაციას წარმოადგენს სხვადასხვა საშუალებით.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
1.რატომ უნდა იცნობდეს
ადამიანი თავისი ქვეყნას?
|
||
თემატური კითხვები
|
2. რა შემთხვევებში შეიძლება გამოგადგეთ თქვენი ცოდნა საქართველოს რელიეფის შესახებ ?
3. რა ფაქტორებმა განაპირობა
საქართველოს ისტორიული კუთხეებისათვის დამახასიათებელი ესოდენ კონტრასტული
ნიშან-თვისებების და წესების ჩამოყალიბება?
4. საქართველოს რომელ კუთხეებისათის არის დამახასიათებელი მსგავსი
წეს-ჩვეულებები?
5. რომელი ბუნებრივი ბარიერები განსაზღვრავს საქართველოს ჰავის
თავისებურებებს?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
6.
რომელი სახელმწიფოები ესაზღვრება საქართველოს?
7. საქართველოს რომელ ისტორიულ კუთხეებში მდებარეობს ბაგრატ III-ის მიერ აგებული ტაძრები?
|
||
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასება ხდება სასწავლო პროექტის ყველა ეტაპზე. პროექტი იწყება
საბაზისო ცოდნის შეფასებით და საჭიროებების დადგენით, რისთვისაც ვსვამ კითხვებს
და ვიყენებ ვ-მ-ვ ცხრილს(ვიცი-მინდა
ვიცოდე-ვისწავლე).მუშაობის პროცესის შესაფასებლად ვიყენებ გაზეთისა და ბროშურის
ჩეკლისტებს, პერიოდულად განაახლებენ ვ-მ-ვ სქემას,მოცემული დოკუმენტი დაეხმარება
მასწავლებელს მოსწავლეების ცოდნის პროგრესის შეფასებაში და რა თქმა უნდა პროექტის ფარგლებში მიღებული ცოდნის
შესაფასებლად.საბოლოოდ პროექტი ფასდება პროექტის ჩეკლისტის საშუალებით.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევა
კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევა
ტექსტის დამუშავების უნარ-ჩვევა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1-ლი
ეტაპი -პროექტის დასაწყისში ვსვავ
მიმართულების მიმცემ ზოგად კითხვას-რატომ უნდა იცნობდეს ადამიანი თავის
ქვეყანას?
ქვეყნის რომელ ღირშესანიშნაობებს იცნობ?
თაბახის ფურცლებზე ინდივიდუალურად ავსებენ ვ-მ-ვ სქემას, დაწერენ შკითხვებს, თუ რისი გაგება
სურთ. წარმოვადგენ პრეზენტაციას პროექტის გასაცნობი სლაიდით და საპრეზენტაციო
შკითხვების გარშემო ვაწარმოებთ დისკუსიას. მოსწავლეებს ვაფასებ დისკუსიის
ჩეკლისტის საშუალებით.
მე 2 ეტაპი- ტომარაში ვათავსებ 4 ფერის
,,ემ ენდ ემსის“ დრაჟეებს,როდესაც ყველა მოსწავლე ამოიღებს,დაითვლიან და გადანაწილდებიან ფერების მიხედვით 4
ჯგუფად.
3#5 ზომის ბარათებზე დავაწერ საქართველოს ისტორიული კუთხეების
სახელებს და ჩავყრი კალათში,1, 2, 3 ჯგუფის მონაწილეები იღებენ
ბარათებს კალათიდან , ამ აქტივობის შედეგად
გებულობენ რომელი ისტორიული კუთხის
შესწავლა მოუწევთ, 4-ე ჯგუფი კი იმუშავებს გაზეთსა და ბუკლეტზე, იზრუნებს ჯგუფის
ტექნიკურ უზრუნველყოფაზე.
მე3 ეტაპი - შესასწავლი კუთხეების არჩევის
შემდეგ, ვაძლევ დავალებას მოსწავლეებს ინტერნეტის საშუალებით, ან ბიბლიოთეკაში
მოიძიონ ინფორმაცია კუთხის გეოგრაფიული მდებარეობის, მოსახლეობის, წეს-
ჩვეულებების, ფოლკლორის, კულტურული ასპექტების შესახებ, ვუმარტავ, რომ საბოლოო
პრეზენტაციაში მათ დასჭირდებათ მოძიებული თემატური მასალის განთავსება.
მე-4 ეტაპი- ჯგუფის ყველა წევრი იკვლევს
ინდივიდუალურად ამა თუ იმ თემას, რომელსაც
ჯგუფების მიხედვით აერთიანებენ პრეზენტაციებში. ყოველდღიურად თვალს ვადევნებ
თითეული ჯგუფის მუშაობას პროგრესის მონიტორინგისთვის ინტერნეტის Google
დისკის საშუალებით.ვნიშნავ ,ვაკეთებ
ჩასწორებებს საჭიროების მიხედვით
სწავლების პროცესში ცვლილების შესატანად.
მე-5ეტაპი-დავგეგმავთ და ჩავატარებთ პრეზენტაციას მომავლის კლასში, ვეპატიჟები მშობლებს ,
მასწავლებლებს , ვთხოვ მოსწავლეებს წარმოადგინონ 15-20 წუთიანი პრეზენტაცია ,
თითოეული ჯგუფი წარმოადგენს საკუთარ ნამუშევარს. დასრულების შემდეგ მოსწავლეები
გაეცნობიან თანატოლთა უკუკავშირს.საშუალებას მივცემ მოსწავლეებს კითხვები
დაუსვან სხვა ჯგუფებს. ასევე ჯგუფებს კითხვებს უსვავენ მოწვეული სტუმრები , განიხილავენ პროექტის
დადებით და უარყოფით შედეგებს. მოსწავლეები საჭიროებისამებრ შეასწორებენ
საპროექტო წინადადებებს.გამოვყოფ დროს ინდივიდუალური და ჯგუფური
თვითშფასებისთვის.
მე-6
ეტაპი- ბოლოს
პრეზენტაციას შევაფასებ პრეზენტაციის
,გაზეთის და ბროშურის ჩეკლისტების
საშუალებით. პროექტის საბოლოო შეფასებისთვის ვიყენებ პროექტის შეფასების
ჩეკლისტს.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
·
ჩავრთავ მოსწავლეს
შედარებით მაღალი დონის კითხვის უნარ-ჩვევის მქონე მოსწავლეების ჯგუფში;
·
მივცემ უფლებას შეიტანოს
ჩანაწერები სამუშაო დღიურში, ან უპასუხოს ტესტებს კარნახით;
·
დავიყვან დავალებების
მოცულობას ყველაზე მნიშვნელოვან
საკითხებამდე;
·
მიეცით შესაძლებლობას,
ზეპირად უპასუხოს, ან შეარჩიოს პასუხი არჩევითი პასუხების მქონე
შეკითხვებიდან:
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
·
მივაწოდებ ვიზუალურ მოდელებს შეძლებისდაგვარად
·
მივცემ უფლებას, მოსწავლემ წერითი სამუშაო მშობლიურ ენაზე შეასრულოს
და შემდგომ თარგმნოს.
·
მოსწავლეს მივცემ შესაძლებლობას იმოქმედოს ექსპერტის როლში, მოიძიოს
და წარმოადგინოს მითები მშობლიური კულტურიდან;
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
ციფრული კამერა
ინტერნეტკავშირი
|
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
|
ვიდეოკამერა
მომავლის კლასი
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
|
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий